Brev:
Mad, amning og tænder - 5 mdr.
19. maj 2008
Alder:
5 mdr.
Mad, amning og tænder - 5 mdr.
Hej Helen
Jeg skriver fordi jeg har lidt spørgsmål omkring min datter på 5,5 mdr. Vi er begyndt på kartoffelmos om aftenen og er så småt også begyndt på grød til middag. Det varierer lidt hvor meget hun spiser, men hun er interesseret og det er som om hun forstår at det handler om mad når vi sætter hende i den høje stol. Hun er også rigtig god til at drikke vand af en kop.
Jeg er bare i tvivl om hvorvidt jeg har mad nok til hende. Hun er udelukkende blevet ammet indtil vi startede på mos, og det har fungeret rigtig godt, hun vejer 9,5 kilo og måler 69 cm (vejede 3660 ved fødslen). Hun har altid spist meget og ofte, men jeg synes det er blevet hyppigere på det sidste. Hun sover 3 gange om dagen i barnevogn, ca. 1 time hver gang, men hun sover til gengæld rigtig godt om natten.
Hun bliver puttet ved 19-20 tiden og vågner først igen kl. 4 og får mad, så jeg tænker at hun ville vågne mere om natten hvis det var fordi jeg ikke har mad nok til hende, men jeg synes bare hun er pylret i løbet af dagen, og det eneste der hjælper, er at få lidt mad hos mig.
Da hun var yngre forsøgte vi at få hende til at tage sutteflaske, vi forsøgte både med udmalket modermælk og med profylac, men hun nægtede at spise nogen af delene. Derfor ved jeg ikke helt hvad jeg skal supplere med hvis det viser sig at jeg ikke har nok mad til hende. Kan hun få MME i en kop? Jeg synes nemlig det kunne være skønt hvis jeg kunne komme lidt ud, og hendes far evt. kunne tage lidt over. Jeg har jo ikke været væk fra hende i mere end to timer ad gangen :-)
Hun har i løbet af den sidste uge fået to tænder. Vi mærkede ikke noget til det, men opdagede det tilfældigt. Hvor lang tid går der fra tænderne er brudt frem og til de er udvokset?
Med venlig hilsen
Jane